E-RACER

Leon Competición

Modeli

Novo
CUPRA RANGE
Born
CUPRA RANGE
Formentor
CUPRA RANGE
Leon
CUPRA RANGE
Leon Sportstourer
CUPRA RANGE
Ateca
Novo
POSEBNE IZDAJE
Formentor VZ5
Dirkalni avtomobili
E-RACER
Dirkalni avtomobili
Leon Competición

12.01.2023

Najbolj ekstremna doživetja na ledu s CUPRA Formentorjem VZ5

  • Najzmogljivejše vozilo znamke CUPRA preizkušeno na poledenelih progah v Rovaniemiju na Finskem
  • Voznik vozila CUPRA Jordi Gené do skrajnih meja preizkusi posebne zmogljivosti modela
  • »Vožnja po ledu v načinu Drift je ena najbolj zabavnih izkušenj, kar sem jih kdaj doživel,« pravi Gené

 

Vožnja vozila z močjo, ki jo ima CUPRA Formentor VZ5, je pravo doživetje. Na ledeni stezi na Laponskem na Finskem pa je vznemirjenje še toliko večje. Voznik Jordi Gené v najsevernejši regiji države najmočnejši model znamke CUPRA pripelje do skrajnih meja in pokaže, da je njegova ekskluzivna zmogljivost primerna za vse terene.

Start Video

Pospeševanje na ledu. Pospešek od 0 do 100 km/h v samo 4,2 sekunde je vedno izjemno doživetje, na tej zaprti ledeni stezi pa je občutek še intenzivnejši. »S funkcijo Launch Control iz vozila vso moč izvabimo že pri speljevanju. Če preklopimo na športni način, močno stopimo na zavoro in jo spustimo, ko motor doseže 4.000 vrtljajev na minuto, je pospeševanje na ledu izjemno,« pravi Jordi.

 

Model VZ je sinonim za hitrost. Najekskluzivnejši model CUPRA doslej, ki so ga izdelali v le 7.000 primerkih, je najmočnejše vozilo te znamke. A to ni le športno vozilo. Zahvaljujoč štirikolesnemu pogonu se prilagodi vsem vrstam terena, tudi tako nestabilnim, kot je ta, ne da bi izgubil oprijem. »Ime modela je VZ5, VZ je v španščini okrajšava za hiter in lahko vam zagotovim, da je to vozilo zelo, zelo hitro. Tudi na spolzkem odseku, kot je ta, na katerem smo zdaj, kjer je oprijem težaven, doseže izjemno hitrost,« pravi Jordi.

 

Užitek vožnje v načinu Drift. Ena od funkcij, zaradi katerih je CUPRA Formentor VZ5 še bolj poseben, je način Drift. Ko je način vklopljen, je ves nadzor v voznikovih rokah. Pogon je mogoče prenesti na levo ali desno zadnje kolo, kar vozilu omogoča daljše linije v ovinkih in spektakularno driftanje. Takšna ekstremna vožnja je seveda na ledu še izrazitejša. »Zame je to ena najboljših lastnosti tega vozila. Vedno ga je treba uporabljati na zaprti stezi, saj je kot bi vozil dirkalnik. Za tukajšnje razmere je kot nalašč in vozilo se res zdi zelo športno. To je ena najbolj zabavnih izkušenj, kar sem jih kdaj doživel,« priznava Jordi.

 

Moč pod nadzorom. Zmogljivost pospeševanja in zavorna moč sta s 390 KM zagotovljeni tudi na ledu. »Vozilo je opremljeno z 18-palčnimi zavorami z zavornimi čeljustmi Akebono (375 x 36 mm) s šestimi bati, ki zagotavljajo izjemno zavorno moč. Tako dobimo dober občutek za pedala in dober pojemek, kar najbolje preverimo tako, da izvedemo manever zaviranja v sili. Če pri polni hitrosti močno pritisnem na zavoro, se tudi na najbolj ledeni in spolzki podlagi hitro ustavi. Njegova zavorna zmogljivost je odlična,« ugotavlja voznik vozila CUPRA.

 

Podatki o zmogljivosti CUPRA Formentorja VZ5
5-valjni motor
Moč motorja 390 KM
Največja hitrost 250 km/h (elektronsko omejena)
20-palčna aluminijasta platišča
18-palčne zavore z zavornimi čeljustmi Akebono (375 x 36 mm) s šestimi bati
Omejena izdaja 7.000 primerkov