E-RACER

Leon Competición

Modeli

Novo
CUPRA RANGE
Born
CUPRA RANGE
Formentor
CUPRA RANGE
Leon
CUPRA RANGE
Leon Sportstourer
CUPRA RANGE
Ateca
Novo
POSEBNE IZDAJE
Formentor VZ5
Dirkalni avtomobili
E-RACER
Dirkalni avtomobili
Leon Competición

FAQ

Zavarovanje CUPRA

Kakšna je razlika med zavarovanjem avtomobilske odgovornosti in kaskom?

Zavarovanje avtomobilske odgovornosti je v Sloveniji zakonsko obvezno. Krije le škodo, ki jo s svojim vozilom CUPRA povzročite drugim.

 

Kasko zavarovanje presega obvezno zavarovanje in je prostovoljno. Kasko krije škodo na vašem vozilu CUPRA, za katero ni mogoče kriviti tretje osebe.

Poskrbi za morebitno škodo, 

ki ste jo na vozilu CUPRA povzročili sami, drugo neznano motorno vozilo ali pa je škoda posledica elementarne nesreče, vandalizma ter tatvine.

Zakaj potrebujem zavarovanje odgovornosti?

V Sloveniji je zavarovanje avtomobilske odgovornosti zakonsko predpisano. 

To pomeni, da lahko vozilo CUPRA registrirate le, če lahko pristojnemu uradu predložite dokazilo o zavarovanju. Če ste s svojim vozilom CUPRA v cestnem prometu brez zavarovanja odgovornosti, za to lahko kazensko odgovarjate. 

Mehr anzeigen

CUPRA CONNECT

Kaj je CUPRA CONNECT in katere storitve vključuje? Z inovativnimi funkcijami CUPRA CONNECT³ se povežite s svojim svetom.

Z inovativnimi funkcijami CUPRA CONNECT³ se povežite s svojim svetom. Tako lahko recimo preverite, ali so vsa vrata vozila zaklenjena, kje ste parkirali, in še veliko več! Do storitev CUPRA CONNECT lahko preprosto dostopate prek aplikacije CUPRA CONNECT ali infotainment sistema v vašem vozilu CUPRA.

 

Razpoložljivost storitev CUPRA CONNECT se lahko razlikuje glede na državo, vozilo in opremo vozila.

 

CUPRA CONNECT vključuje naslednje pakete:

 

Oddaljeni dostop: Povezani ste s svojim vozilom CUPRA tudi, ko niste v njem. Kako to deluje? Povsem preprosto: z vašim pametnim telefonom. Le kdo potrebuje ključ, če ima CUPRA CONNECT? S to storitvijo lahko odklenete ali zaklenete svoje vozilo CUPRA. Niste prepričani, ali ste pustili prižgane luči? Preverite v aplikaciji CUPRA CONNECT. Kje je že parkirano vozilo? Sistem za iskanje parkirne lokacije vam pokaže pravo mesto. Ste svoje vozilo CUPRA posodili prijatelju? Z aplikacijo CUPRA CONNECT lahko vedno preverite, kako hitro vozi vaša CUPRA. In prav tako, kje vozi. Imate radi svoje vozilo CUPRA in ga želite zaščititi? Vaš pametni telefon vas bo opozoril, če ga bo nekdo skušal ukrasti.

 

Safety & Service: Ste na poti in potrebujete pomoč? Še dobro, da ste s paketom Safety & Service povezani tudi v nujnih primerih. Ste imeli nezgodo? Zasebni klic v sili samodejno vzpostavi klic s centralo za klice v sili CUPRA. Je vozilo v okvari? Pritisnite tipko s simbolom »ključa« in povezani boste z našo centralo za pomoč na cesti. Imate vprašanje o vozilu CUPRA? S tipko »i« se povežete z našo storitvijo Informacijski klic. Je čas za naslednji servisni pregled? Vaša CUPRA bo podatke o vozilu samodejno poslala servisnemu partnerju CUPRA. Kmalu zatem vas bo servisni partner CUPRA kontaktiral ter vam predlagal termin za servisni pregled.

 

Online Infotainment: Povezani ste z vsem, kar imate radi, in to 24 ur na dan, 7 dni na teden. To pomeni biti popolnoma povezani: vse, kar potrebujete in do česar želite dostopati, je le en klik stran: med vožnjami prejmite spletne prometne informacije in posodobitve prometnih poročil v realnem času. Natančno boste vedeli, kje lahko parkirate in koliko boste plačali. Lahko tudi hitro poiščete vse bencinske servise v bližini ter se seznanite z aktualnimi cenami in odpiralnimi časi. Vse to je možno, ne da bi umaknili roke z volana. Z glasovnim aktiviranjem (storitev trenutno ni na voljo v slovenskem jeziku) morate le povedati, kaj želite, in radijsko-navigacijski infotainment sistem se takoj odzove.

Kateri modeli CUPRA imajo možnost povezovanja?

CUPRA CONNECT³ je na voljo za naslednje modele:

CUPRA CONNECT 3.0:

  • CUPRA Ateca, proizvedena od 09/2020,
  • CUPRA Formentor,
  • CUPRA Leon in Leon Sportstourer.

 

CUPRA CONNECT in aplikacija MyCUPRA sta na voljo za naslednje modele:

CUPRA CONNECT 4.0:

  • CUPRA Born.

 

Kaj je CUPRA ID?

CUPRA ID je vaš individualni dostop do digitalnega sveta CUPRA. Omogoča vam enostavno prijavo v aplikacije CUPRA in spletne strani. CUPRA ID vsebuje vaše osebne podatke (telefonsko številko, naslov itd.) in vaše nastavitve računa ter tudi aplikacije, ki so povezane z vašim CUPRA ID.

Za aktivacijo CUPRA CONNECT³ je potreben CUPRA ID (informacije o tem, kako aktivirate CUPRA CONNECT, najdete tukaj: »Kako lahko aktiviram CUPRA CONNECT in potrdim svoj račun?«). Pazite, da za vse zadeve v zvezi s CUPRA CONNECT uporabljate e-poštni naslov, s katerim ste ustvarili svoj CUPRA ID.

 

Kaj se zgodi z osebnimi podatki, ki jih pri registraciji vnesem za CUPRA CONNECT?

CUPRA vzdržuje podatkovno zbirko vseh osebnih podatkov, ki jih posredujejo stranke, in druge informacije, ki so potrebne za zagotavljanje vseh storitev CUPRA CONNECT³, npr. podatke o vozilu in geolokacijo. Vsi podatki, ki izhajajo iz uporabe CUPRA CONNECT, so last stranke. Zato je uporaba teh podatkov odvisna od izrecnega soglasja stranke.

Vsi podatki se uporabljajo v skladu s Splošno uredbo o varstvu podatkov (GDPR). Za več informacij glejte Smernico o varstvu podatkov CUPRA CONNECT.

Upoštevajte, da vse podatke uporabljajo izključno CUPRA ter prodajni in servisni partnerji. Podatki se ne posredujejo tretjim osebam za komercialne namene in so v večini primerov anonimizirani (neanonimizirani podatki se uporabijo le, ko je to potrebno). V teh primerih CUPRA podatke obdeluje v skladu s strogimi varnostnimi predpisi.

 

Kako lahko aktiviram CUPRA CONNECT in potrdim svoj račun? Do CUPRA CONNECT³ lahko dostopate prek aplikacije CUPRA CONNECT ali neposredno v infotainment sistemu

CUPRA CONNECT³ lahko aktivirate prek aplikacije CUPRA CONNECT ali neposredno v infotainment sistemu vozila.

 

Ko ustvarite CUPRA ID, prejmete potrditveno e-pošto s pozivom, da potrdite svoj račun.  Morda bo trajalo nekaj minut, da bo e-pošta prispela v vaš e-poštni predal (ne pozabite preveriti mape za neželeno pošto). Odprite e-pošto in kliknite povezavo, da potrdite svoj račun. Nato boste samodejno preusmerjeni v aplikacijo CUPRA CONNECT, kjer se lahko prijavite s svojim CUPRA ID.

 

Če niste prejeli potrditvene e-pošte, se obrnite na podporo CUPRA CONNECT. Potrudili se bomo, da vam bomo pomagali.

 

Telefon: 080 88 46 ali e-pošta: cupra-connect(kwfat)porsche(kwfdot)si 

Kako svojemu računu dodam vozilo?

Če želite uporabljati aplikacijo CUPRA CONNECT³ GEN3, morate svojemu uporabniškemu računu dodeliti vozilo. Prijavite se v aplikacijo CUPRA CONNECT in vnesite VIN svojega vozila. 

Ta korak ni potreben, če se s svojim CUPRA ID prijavite neposredno v infotainment sistem v vozilu (glejte »Kaj je aktivacija iz vozila«).

Kaj je št. VIN in kje v vozilu jo najdem?

VIN (identifikacijska številka vozila ali številka šasije) je edinstvena 17-mestna identifikacijska koda vašega vozila CUPRA. Številko šasije najdete v dokumentih vozila ali v spodnjem desnem kotu vetrobranskega stekla. Potrebujete jo za registracijo vozila in nastavitev profila CUPRA CONNECT³.

Kaj je S-PIN?

S-PIN (varnostni PIN) je štirimestna koda, ki jo ustvarite ob registraciji svojega CUPRA ID. 

Številko S-PIN si morate zapomniti, saj jo potrebujete za uporabo funkcij, pomembnih za varnost, kot sta oddaljeno zaklepanje in odklepanje vozila ali oddaljeno klimatiziranje.

Katere funkcije lahko uporabljam, če še nimam aktivirane aplikacije CUPRA CONNECT?

Če še niste popolnoma registrirali in aktivirali storitev CUPRA CONNECT³, lahko uporabljate samo zakonsko zahtevane storitve javnega klica v sili oziroma tipko SOS.

Kako dolgo velja moja naročnina na storitve CUPRA CONNECT?

 

 Storitev CONNECT Safety & Service je brezplačno na voljo več kot 10 let (odvisno od razpoložljivosti tehnologije 3G/4G). Storitvi CONNECT Oddaljeni dostop in Online Infotainment sta brezplačno na voljo eno leto, če se takoj po prevzemu svojega vozila prijavite v aplikacijo CONNECT ali prek infotainment sistema oz. aktivirate storitev CONNECT. Če na primer aktivirate CONNECT šele 3 mesece po prevzemu vozila, lahko storitvi CONNECT Oddaljeni dostop in Online Infotainment brezplačno uporabljate le še 9 mesecev.

 

Spodaj so opisane razpoložljive naročnine s cenami CUPRA CONNECT³:

 

  • CUPRA CONNECT za vozila s sistemom Media System (funkcije Safety & Service ter Oddaljeni dostop). Enoletna naročnina: 50 € ali dvoletna naročnina: 85 €
  • CUPRA CONNECT za vozila s sistemom Navi System (funkcije Safety & Service, Oddaljeni dostop, Online infotainment in Infotainment pripomočki*). Enoletna naročnina: 135 € ali dvoletna naročnina: 225 €

*Amazon Alexa: ni na voljo za slovenski trg.

 

Kaj je aktivacija iz vozila?

CUPRA CONNECT³ lahko aktivirate tudi neposredno v vozilu. Za aktivacijo iz vozila je treba predhodno spremeniti zasebni način in v glavnem meniju izbrati možnost »Uporabnik«.

 

Pomočnik za vpis vas vodi skozi preprost postopek, da v svojem vozilu ustvarite račun CUPRA ID, se prijavite, registrirate svoje vozilo in ga povežete s svojim računom. Med postopkom vpisa si lahko ogledate potrebne pravne informacije (Splošne pogoje poslovanja, Smernico o varstvu podatkov itd.) in sprejmete pogodbena določila za CUPRA CONNECT.

 

Aktivacija iz vozila je možna pri:

 

  • CUPRA Leonu in CUPRA Formentorju s sistemom Media System+ in sistemom Navi System+.
  • Pa tudi pri CUPRA Ateci z navigacijskim sistemom Navi System.

 

Kako lahko aktiviram ali deaktiviram zasebni način?

Nastavitve zasebnosti lahko spremenite tako, da v infotainment sistemu desno zgoraj kliknete simbol »možička s klobukom«. 

Na voljo so 4 možnosti nastavitev: Najvišja st. zasebnosti, Brez lokacije, Uporabi lokacijo in Deli lokacijo.

Zakaj se ne morem prijaviti v aplikacijo CUPRA CONNECT?

Ali je vaša CUPRA med vozili, ki jih je mogoče povezati, in se prikaže sporočilo o napaki?

 

Najprej preverite, ali je na vašem pametnem telefonu nameščena najnovejša različica aplikacije. Pojdite v trgovino Apple App Store ali Google Play in namestite razpoložljive posodobitve.

 

Če to še vedno ni dovolj, odstranite aplikacijo CUPRA CONNECT³, prenesite najnovejšo različico iz trgovine Apple App Store ali Google Play in ponovite postopek.

 

Če se še vedno ne morete prijaviti v račun CUPRA CONNECT, pojdite na portal CUPRA ID in v razdelku Nastavitve računa poskusite ponastaviti geslo:

 

prek e-poštnega naslova, s katerim ste se registrirali, 

prek gesla,

prek številke mobilnega telefona.

Če se napaka ponovi, se obrnite na našo podporo za stranke in pripravite številko VIN in e-poštni naslov, ki ste ju uporabili za nastavitev CUPRA ID.

 

Podpora strankam CUPRA CONNECT

 

Telefon: 080 88 46 ali e-pošta: cupra-connect(kwfat)porsche(kwfdot)si 

Ali lahko svoje uporabniško ime izbrišem iz vozila?

Da. Pojdite v meni infotainment vozila in v razdelku »Uporabnik« izberite »Izbriši uporabnika/Resetiraj na tovarniške nastavitve«. 

S tem boste iz vozila izbrisali vse svoje podatke. Ta postopek je potreben v primeru prenosa lastništva. Če želite izbrisati svoje podatke iz zalednega sistema CUPRA, sledite korakom v spodnjih kratkih navodilih.

Kontakt

Če imate kakršne koli težave ali vprašanja v zvezi s CUPRA CONNECT³, se obrnite na podporo za stranke CUPRA CONNECT.

 

Telefon: 080 88 46

 

E-pošta: cupra-connect(kwfat)porsche(kwfdot)si 

Mehr anzeigen

Aplikacija Easy Charging

Kaj je aplikacija Easy Charging in katere so njene prednosti?

Aplikacija CUPRA Easy Charging je nova digitalna storitev polnjenje, ki jo ponuja družba CUPRA. Aplikacija Easy Charging je platforma, ki prek našega ponudnika mobilnih storitev (MSP) Elli* združuje različne upravljavce polnilnih mest.

Elli koristi mrežo polnilnih postaj različnih ponudnikov in tako omogoča dostop do omrežja z več kot 300.000 (stanje: maj 2022) javnih polnilnih mest po vsej Evropi. Dostop je mogoč s kartico Easy Charging (polnilna kartica z radiofrekvenčno identifikacijo - RFID) ali aplikacijo Easy Charging.

V aplikaciji so na voljo naslednje funkcije:

  • Iskanje in lokaliziranje - oglejte si razpoložljive polnilne postaje v svoji bližini
  • Določitev želenih parametrov (hitrost polnjenja in vrsto priključka)
  • Navigacija do polnilne postaje

 

Dodatne funkcije samo za stranke s sklenjeno polnilno tarifo:

  • Možen dostop do več kot 300.000 polnilnih mest po vsej Evropi
  • Priročno plačevanje prek aplikacije ali kartice RFID
  • Stranka prejme eno kartico SEAT & CUPRA Easy Charging (kartica RFID) na pogodbo
  • Mesečni obračun prek e-pošte

*Aplikacijo upravlja podjetje Elli. Elli je podjetje, ki je del koncerna Volkswagen in je odgovorno za zagotavljanje možnosti polnjenja električnih vozil.

 

Kako lahko dostopam do aplikacije Easy Charging?

Aplikacijo Easy Charging lahko brezplačno prenesete iz trgovine iOS App Store ali Google Play.

Za zakup polnilne tarife potrebujete le CUPRA ID (če ga še nimate, ga lahko preprosto ustvarite) in številko šasije vašega vozila.

 

Ali je aplikacija Easy Charging brezplačna?

Brez stroškov aktivacije, prijava in prenos aplikacije sta brezplačna. 

V aplikaciji je za vozila e-HYBRID in popolnoma električna vozila mogoče zakupiti tri različne polnilne tarife, ki pokrivajo potrebe priložnostnih voznikov in tistih, ki so veliko na cesti. Mesečni osnovni stroški in polnilni pogoji se razlikujejo od tarife do tarife.

Ali obstaja posebna tarifa za polnjenje v tujini?

Posebna tarifa za polnjenje v tujini ne obstaja. 

Izbrana tarifa za CUPRA Borna ali vozilo CUPRA e-HYBRID velja na več kot 300.000 polnilnih postajah po vsej Evropi.

Kaj je kartica RFID in zakaj je potrebna?

Kartica RFID (Radio Frequency Identification) je vrsta polnilne kartice, na kateri so shranjeni informacije o vozilu in tarifi ter obračunske informacije. Gre za analogno različico aplikacije Easy Charging.

Po aktivaciji v aplikaciji Easy Charging boste prejeli osebno kartico RFID.

Doma kartica RFID ščiti vašo polnilno postajo pred neželenimi polnjenji.

 

Kakšna je razlika med polnjenjem s kartico RFID in aplikacijo Easy Charging?

Trenutno sta na voljo dva načina za začetek in konec postopka polnjenja na javnih polnilnih postajah.

Postopek polnjenja lahko avtorizirate s kartico RFID (tako, da jo približate čitalniku kartic na polnilni postaji).

Postopek polnjenja lahko začnete tudi prek aplikacije.

Izberite polnilno postajo, priključite kabel in kliknite »Začetek postopka polnjenja« - po nekaj sekundah (odvisno od vaše spletne povezave in strežnikov upravljavca polnilne postaje) se začne postopek polnjenja.

Plačilo je mogoče opraviti s plačilno kartico, pa tudi prek aplikacije.

 

Mehr anzeigen

Električna mobilnost

Kateri modeli CUPRA so na voljo kot priključni hibridi ali električna vozila?

CUPRA Formentor, CUPRA Leon in CUPRA Leon Sportstourer so na voljo s priključno hibridno tehnologijo.

CUPRA Born je prvi povsem električni model CUPRA.

 

Kaj je priključni hibrid oz. e-HYBRID?

 

 Priključni hibrid (PHEV), ki ga pri znamki CUPRA imenujemo »e-HYBRID«, se umešča med vozila z motorjem z notranjim zgorevanjem in popolnoma električno vozilo (EV). e-HYBRID omogoča popolnoma električni pogon. Na kratkih vožnjah e-HYBRID vozi kot popolnoma električno vozilo (BEV) in ne porablja goriva. Za razliko od električnega vozila pa lahko z vožnjo nadaljuje tudi, ko je električni doseg izkoriščen. Torej ponovno preide na običajno hibridno delovanje. Napolnjen e-HYBRID prihrani bencin. Je pa popolnoma delujoč tudi, ko ni napolnjen.

 

Zaradi velikosti baterije te med vožnjo ni mogoče popolnoma napolniti. To pomeni, da je potrebno polnjenje prek polnilne postaje CUPRA Charger, polnilne postaje Moon ali prek vtičnice. Inovativna kombinacija električnega motorja in motorja z notranjim zgorevanjem zmanjšuje porabo goriva in emisije izpušnih plinov. Sodobna športnost.

 

Na krajših vožnjah priključni hibrid praviloma uporablja električni pogon. Na daljših vožnjah ali pri hitrem pospeševanju se moč elektromotorja in motorja z notranjim zgorevanjem učinkovito združita. Toda če baterija, ki poganja elektromotor, ni dovolj napolnjena, vozilo uporablja izključno motor z notranjim zgorevanjem.

Kakšne so prednosti priključnega hibrida?

Priključni hibrid omogoča skoraj neslišno vožnjo v izključno električnem načinu. Občuten je dodaten pospešek elektromotorja.

Številni lastniki priključnih hibridnih vozil večino poti prevozijo v električnem načinu. Njihova dnevna prevožena razdalja je običajno krajša od 50 kilometrov. V primerjavi z vozilom z motorjem z notranjim zgorevanjem to pomeni znatne prihranke. Pri priključnem hibridu ni omejitev. Če napolnjenost ali zmogljivost baterije ne zadošča, se samodejno vklopi motor z notranjim zgorevanjem.

 

 

Katere prednosti prinaša CUPRA Born kot električno vozilo?
  • Okolju prijazni: s CUPRA Bornom ste na cesti okolju prijaznejši in bolj trajnostno naravnani. Zaradi tehnologije izključno električnega pogona ne ustvarjate nobenih emisij.
  • Zmanjševanje hrupa: električna vozila so med vožnjo bistveno tišja v primerjavi z modeli z motorji z notranjim zgorevanjem. Da bi zagotovili varnost vseh bližnjih udeležencev v prometu, je bil posebej za CUPRA Borna razvit sistem e-Sound. Zvočni opozorilni sistem vozila se samodejno vklopi pri hitrostih med 0 in 50 km/h.
  • Rekuperacija: postopek rekuperacijskega zaviranja omogoča, da se baterija CUPRA Borna polni že z zavorno energijo. Ta tehnologija vozniku omogoča rekuperacijo energije in poleg tega manjšo obrabo zavor. S tem se število intervalov vzdrževanja dolgoročno zmanjša.
  • Dinamičnost: tehnologija električnega pogona CUPRA Borna omogoča stalno dinamično pospeševanje in to s polnim navorom že od samega začetka. Nič več prestavljanja in zakasnitev.

 

Kako in kje lahko napolnim svoj priključni hibrid/električno vozilo?

Večina voznikov polni svoja vozila čez noč doma. Z domačo polnilno postajo, nameščeno pod nadstreškom ali v garaži. Drugi lahko svoje vozilo polnijo tudi na delovnem mestu ali na vse več javnih polnilnih postajah.

Priključni hibridi in tudi električna vozila se lahko polnijo na domačih in javnih polnilnih postajah ali pod določenimi pogoji tudi prek običajne gospodinjske vtičnice. Na splošno se priporoča polnjenje na lastni domači polnilni postaji ali javnem polnilnem mestu.

Za polnjenje doma ponuja CUPRA tri različne vrste domačih polnilnih postaj, ki ustrezajo vašim potrebam: CUPRA Charger, CUPRA Charger Connect in CUPRA Charger Pro.

Največjo moč zagotavlja le popolnoma napolnjena baterija. Zato priporočamo, da priključna hibridna vozila polnite čim bolj pogosto ter tako v celoti izkoristite prednosti dodatnega elektromotorja. To lahko najbolje storite doma ali na delovnem mestu.

 

Katere možnosti polnjenja električnih vozil ponuja CUPRA?

CUPRA s svojimi polnilnimi postajami ponuja tri različne možnosti polnjenja za vaš dom:

  • CUPRA Charger: cenovno ugoden vstop v svet polnjenja doma z vgrajenim zaznavanjem okvarnega toka DC.
  • CUPRA Charger Connect: ima varen nadzor dostopa prek RFID in oddaljen dostop prek aplikacije. Povsem udobno prek omrežja WLAN ali LTE (opcijsko).
  • CUPRA Charger Pro: vgrajen električni števec MID meri porabo električne energije, aplikacija za polnjenje pa omogoča jasen pregled. Idealna domača polnilna postaja za voznike službenih vozil.

 

Kateri načini polnjenja so mogoči?

Električna vozila se načeloma lahko polnijo z izmeničnim (AC = Alternating current) ali enosmernim (DC = Direct current) tokom. Polnjenje z izmeničnim tokom je rešitev za polnjenje doma, medtem ko je polnjenje z enosmernim tokom običajno na velikih javnih polnilnih postajah, saj so tu na voljo velike polnilne moči. 

Polnjenje z enosmernim tokom omogoča velike polnilne moči od 22 kW naprej - hitro polnjenje. Naprave za hitro polnjenje so običajno na javnih parkiriščih ob avtocestah. Ta različica je še posebej priročna na potovanjih, saj lahko baterijo napolnite v kratkem času. Polnilni kabli za enosmerni tok so na javnih postajah za hitro polnjenje fiksno vgrajeni, priloženi kabel pa je potreben le za priključitev na domače polnilne postaje z izmeničnim tokom.

Polnilni kabel za izmenični tok (način 3, tip 2) mora biti vedno v vozilu, da lahko vozilo polnite na javnih polnilnih postajah z izmeničnim tokom.

Na gospodinjskih električnih vtičnicah lahko električno vozilo z omrežnim kablom (način 2, tip 2) polnite z močjo do 2,3 kW. To obliko polnjenja priporočamo le v zelo omejenem obsegu, predstavlja pa naj le kratkoročno, priložnostno rešitev za polnjenje. Običajne gospodinjske električne vtičnice načeloma niso zasnovane za trajne obremenitve in zaradi nizke jakosti toka polnjenje traja zelo dolgo.

 

Koliko časa traja polnjenje baterije?

Časi polnjenja⁷ so odvisni od različnih dejavnikov: zunanje temperature, temperature baterije, velikosti baterije, oprema za polnjenje, stanja baterije in vozila, napetosti polnilnega sistema, vira električnega toka in stanja akumulatorja. Natančen čas polnjenja je naveden v tehničnih specifikacijah priključnih hibridnih modelov CUPRA in CUPRA Borna.

Na primer čas polnjenja vašega CUPRA Borna z domačo polnilno postajo (AC 11 kW; 0-100 %) je približno 6 ur in 15 minut, na hitri polnilni postaji (DC 120 kW; 5-80 %) pa približno 35 minut. ⁹

Kakšen način polnjenja CUPRA Borna je najbolj prijazen do baterije?

Najučinkovitejše je polnjenje baterije do 80 %, zato je optimalna raven napolnjenosti baterije med 20 in 80 %. Poleg tega je polnjenje z izmeničnim tokom (AC) na domači ali javni polnilni postaji na splošno prijaznejše kot hitro polnjenje z enosmernim tokom (DC) na hitrih polnilnih postajah in tako prispeva k daljši življenjski dobi baterije.

Najbolje je, če se polnjenje začne po vožnji, saj je baterija v tem primeru že ogreta na delovno temperaturo. V primeru povsem napolnjene baterije je priporočljivo, da vozilo čim prej začnete uporabljati.

Če je vozilo izpostavljeno ekstremnim temperaturam, je priporočljivo, da ga v vročem vremenu parkirate v senci, pozimi pa v garaži/pod nastreškom. Če vozilo dlje časa stoji, je za baterijo najbolj prijazna napolnjenost od 50 do 60 %. S pomočjo e-Managerja lahko programirate čas polnjenja in zgornjo/spodnjo omejitev polnjenja baterije za zaščito visokonapetostne baterije.

 

Kako poteka polnjenje priključnega hibrida?

Priključna hibridna vozila lahko polnite s standardnim polnilnim kablom na običajni 3-polni vtičnici. Za hitrejše polnjenje je priporočljiva uporaba polnilne postaje ali domače polnilne postaje. CUPRA Charger je opremljen z lastnim polnilnim kablom. Za polnjenje na javni polnilni postaji je potreben »polnilni kabel za polnjenje z izmeničnim tokom« z vtičem tipa 2 na obeh koncih.

Priključni hibrid del energije vedno pridobi tudi z rekuperacijo energije.

 

Kateri dejavniki vplivajo na življenjsko dobo baterije?

Zunanja temperatura je pomemben dejavnik, ki vpliva na zmogljivost in kapaciteto baterije. Pozimi je koristno polnjenje v toplejšem okolju. Poleti v hladnejšem. S tem prihranite energijo, ki jo lahko porabite pri zagonu in med vožnjo. Drugi dejavniki, ki vplivajo na čas delovanja baterije: nastavitve vozila, način vožnje, uporaba klimatske naprave in natovorjenost.

Kakšen je doseg CUPRA Borna?

CUPRA Born z enim polnjenjem prevozi do 548 kilometrov⁸.

Na dejanski doseg CUPRA Borna lahko vplivajo številni dejavniki.

  • Zavestna vožnja ima lahko pozitiven vpliv na električni doseg.
  • Zaradi ekstremnih temperatur je poraba energije večja, kar lahko zmanjša električni doseg CUPRA Borna.
  • Na doseg CUPRA Borna vplivajo tudi dodatni porabniki, kot sta ogrevanje sedežev in klimatska naprava.
  • Vlogo igra tudi profil poti. Gorske poti imajo na primer negativen vpliv na doseg.

 

Kolikšen je doseg priključnega hibrida v povsem električnem načinu?

Doseg priključnega hibrida je odvisen od velikosti baterije. Skupni doseg, torej z dodatno uporabo motorja z notranjim zgorevanjem, je bistveno večji.

Doseg je odvisen tudi od modela, načina vožnje, prevožene razdalje in razmer na cesti.

Glavna prednost priključnega hibrida: med fazami polnjenja kot rezerva delo prevzame motor z notranjim zgorevanjem.

 

Mehr anzeigen

Ozka grla pri dobavi novih vozil

Zakaj nastajajo ozka grla pri dobavi?

Do ozkih grl pri dobavi pride, ko zmanjkajo pomembne komponente za proizvodnjo.  

Proizvodna podjetja potem ne morejo proizvesti dovolj, da bi zadostila povpraševanju. To lahko povzroči daljše čakalne dobe, dokler se ozka grla ne odpravijo. Trenutno na svetu med drugim primanjkuje polprevodnikov, aluminija in magnezija, kar vpliva na številne panoge, tudi na avtomobilsko industrijo.

Kaj so polprevodniki in zakaj so pomembni za moje vozilo?

Polprevodniki so materiali, katerih električna prevodnost je med prevodniki, kot je baker, in neprevodniki, kot je steklo. Verjetno najbolj znan primer polprevodnika je silicij. 

Polprevodniki so pomembni sestavni deli mikročipov in so tako odgovorni za elektroniko vozil. Ti čipi so na primer potrebni za pomembne krmilnike, ki uravnavajo vožnjo, pogon in zaviranje vozila.

Toda to še ni vse. Mikročipi so tudi pomembni sestavni deli asistenčnih sistemov, infotainment opreme, sistema električnega pomika stekel in varnostnih blazin.

 

Kakšni so razlogi za ozka grla pri dobavi?

Razlogov za trenutna ozka grla pri dobavi je več. Glavni razlog pa je negativen vpliv pandemije COVID-19 na proizvodnjo pomembnih komponent v državah, kot so Kitajska, Tajvan, pa tudi v Nemčiji. Ko je bilo treba med zaprtjem držav ustaviti proizvodnjo, je bilo v mnogih primerih mogoče uporabiti skladiščne zaloge, ki pa so že pošle.

Poleg tega je prišlo do nenadnega pomanjkanje logističnih zabojnikov v mednarodnih vodah in manjših lokalnih kriz, ki povzročajo motnje v dobavnih verigah, kot so zimska neurja v ZDA ali požari na Japonskem.

Drugi dejavnik so močna nihanja v povpraševanju. To je trenutno ponovno zelo veliko, saj potrošniki v najhujših časih pandemije COVID 19 svojega denarja skorajda niso zapravljali, številne države pa so medtem sprejele programe državne pomoči ali gospodarskih spodbud za pomoč gospodarstvu.

Tako imamo veliko povpraševanje na eni in premajhno ponudbo na drugi strani, kar povzroča pomanjkanje številnih pomembnih komponent v različnih panogah.

 

Kako dolgo bodo še trajala ozka grla pri dobavi?

Razmere ostajajo še naprej nestabilne. V letu 2022 pričakujemo izboljšanje, v prvi polovici leta pa se bodo razmere še naprej zaostrovale.

Počnemo vse, kar je v naši moči, da bi bila proizvodnja naših vozil čim hitrejša in čim manj težavna.

 

Kdaj bo prispelo moje vozilo?

Če imate kakršna koli vprašanja o naročilu, vam je na voljo vaš specialist CUPRA.

Kot ste morda že slišali iz medijev, lahko trenutno zaradi globalnih ozkih grl pri dobavi pomembnih komponent, kot so polprevodniki in aluminij, pride do nepredvidenih zamud pri proizvodnji vozil. V teh razmerah mi in vaš specialist CUPRA ne moremo vedno zanesljivo napovedati dobavnih rokov. Vendar vam bomo poskušali pomagati po najboljših močeh.

 

Zakaj so posamezni modeli in paketi opreme bolj prizadeti kot drugi?

Odvisno od modela in opreme se lahko potreba po redkih komponentah, kot so polprevodniki, razlikuje. 

Poleg tega je pomembno, v katerem obratu se vozilo proizvaja in kako dobro je dotični obrat trenutno preskrbljen s potrebnimi komponentami. Za posamezna vozila so večje tudi razpoložljive zaloge v skladiščih.

Ali obstajajo naročila, ki imajo med proizvodnjo prednost?

Naročila strank imajo trenutno največjo prednost in se obdelajo pred vsemi drugimi.

Ali lahko naknadno spremenim naročilo tako, da pospešim proizvodnjo?

Spremembe naročila so možne samo, če vaše vozilo še ni predvideno za proizvodnjo.

Ali je temu tako in ali obstajajo kakšne smiselne možnosti prilagoditve, vam bo povedal pristojen specialist CUPRA.

 

Kako lahko čim prej pridem do novega vozila?

Najhitreje boste prišli do novega vozila CUPRA, če kupite že proizvedenega.

Eden od načinov za iskanje takoj dobavljivega vozila CUPRA je uporaba našega iskalnika novih vozil. Oglejte si ga in preverite, ali najdete kaj primernega.

Seveda se lahko obrnete tudi neposredno na svojega specialist CUPRA. Morda je vaša nova CUPRA že na njegovem dvorišču. A tudi če ni, vam bodo z veseljem pomagali.

Specialista CUPRA v svoji bližini hitro in preprosto najdete s pomočjo iskanja trgovcev na naši spletni strani.

 

Kaj pomenijo ozka grla pri dobavi za podaljšanje moje pogodbe o lizingu?

Zaradi ozkih grl pri dobavi lahko, odvisno od modela in opreme, proizvodnja vašega novega vozila traja dlje. 

Zato vas bomo kontaktirali prej kot običajno in poiskali rešitev za vašo mobilnost. Ob vprašanjih se seveda lahko obrnete tudi neposredno na svojega specialista CUPRA.

Mehr anzeigen

MY CUPRA

Kaj je CUPRA ID?

Vaš CUPRA ID je vaš osebni in neprenosljiv dostop do vseh storitev CUPRA. 

Vsi osebni podatki in podatki, povezani z vozilom, so shranjeni v vašem CUPRA ID-ju in jih lahko tam tudi spremenite.

Kako v aplikaciji My CUPRA dodam vozilo?

Svoje vozilo CUPRA lahko dodate pod »Moja garaža«. Za to vnesite 17-mestno številko VIN vozila. 

VIN (identifikacijska številka vozila ali številka šasije) je edinstvena 17-mestna identifikacijska koda vašega vozila CUPRA. Številko šasije najdete v dokumentih vozila ali v spodnjem desnem kotu vetrobranskega stekla.

Kako si lahko ogledam status naročila za svoje vozilo?

Status naročila lahko preverite v razdelku »Moja naročila«. 

Ko se status vašega naročila spremeni, vam sistem samodejno pošlje e-poštno sporočilo, s katerim vas obvesti o posodobitvi.

Mehr anzeigen

³Mobilne spletne storitve CUPRA CONNECT (CUPRA CONNECT) so digitalni produkt podjetja SEAT S.A., Autovía A-2, km 585, 08760 Martorell, in so sestavljene iz enega ali več paketov storitev glede na zakupljene storitve. Ti paketi storitev so vezani na vozilo in zahtevajo za to opremljeno vozilo znamke CUPRA. Pogoj za zagotavljanje storitev CUPRA CONNECT je aktivna podatkovna povezava med vozilom in podatkovnim strežnikom. Uporabo spletnih storitev omogoča integrirana internetna povezava. Za uporabo storitev CUPRA CONNECT je potrebna elektronska registracija v aplikaciji CUPRA CONNECT s CUPRA ID. Poleg tega morate prek spleta z družbo SEAT S.A. skleniti ločeno pogodbo CUPRA CONNECT. Stroške, ki znotraj Evrope nastanejo pri prenosu podatkov znotraj pokritosti omrežja, krije SEAT S.A. - z izjemo stroškov za aplikacije, naložene v aplikaciji In-Car, in spletni radio. Za uporabo aplikacij, naloženih v aplikaciji In-Car, in spletnega radia ter dostopne točke za WLAN je mogoče naročiti plačljive podatkovne pakete prek zunanjega mobilnega operaterja CUBIC Telecom in jih na področjih pokritosti z omrežjem uporabljati v številnih evropskih državah (*Storitve CUBIC Telecoma v Sloveniji niso na voljo, če pa so zakupljene v drugi državi, se ji v Sloveniji lahko uporablja.). Alternativno je uporaba aplikacij, naloženih v aplikaciji In-Car, in spletnega radia mogoča prek prenosne naprave (npr. pametnega telefona), ki lahko postane mobilna dostopna točka za WLAN (hotspot). V tem primeru so ustrezne storitve na voljo samo pod pogojem, da ima uporabnik obstoječo ali posebej sklenjeno pogodbo z mobilnim operaterjem, in le na področjih, ki so pokrita z ustreznim omrežjem mobilne telefonije. Za uporabo brezplačne aplikacije CUPRA CONNECT sta potrebna pametni telefon z operacijskim sistemom iOS ali Android in SIM-kartica z opcijo za prenos podatkov. Poleg tega mora uporabnik imeti obstoječo ali posebej sklenjeno pogodbo z mobilnim operaterjem. Pri pošiljanju ali sprejemanju podatkovnih paketov po internetu lahko, predvsem pri uporabi v tujini, nastanejo dodatni stroški (npr. zaradi gostovanja v drugih omrežjih). Za informacije o tarifnih pogojih se lahko obrnete na svojega mobilnega operaterja. Razpoložljivost storitev CUPRA CONNECT se v posameznih državah lahko razlikuje. Spletne storitve so na voljo za sklenjeni čas veljavnosti pogodbe, pri čemer lahko v času veljavnosti pogodbe pride do vsebinskih sprememb oz. umika iz ponudbe. V vseh drugih primerih veljajo Splošni pogoji poslovanja za mobilne spletne storitve CUPRA CONNECT družbe SEAT, S.A.

 

 

 

⁷Čas polnjenja doma je približno 3:40 h pri polnilni moči 3,6 kW, vendar se lahko razlikuje glede na temperaturo, napetost polnilnega sistema, stanje baterije in uporabo drugih električnih naprav med polnjenjem.

 

 

 

⁸Velja za CUPRA Borna s 170 kW (231 KM)/77 kWh.

 

⁹Velja za CUPRA Borna s 170 kW (231 KM)/58 kWh.