NAŠI ELEKTRIČNI MOTORJI
e-HYBRID za pogon uporablja bencin in elektriko, povsem električna vozila pa se 100-odstotno napajajo iz baterij.
e-HYBRID
CUPRA Leon s petimi vrati in Leon Sportstourer 245 KM* (180 kw) imata električni doseg do 52 km**.
Zmogljivost brez emisij
Vozite brez emisij z elektromotorjem ali pa za 245 KM* (180 kw) ter večji doseg preklopite na bencin.
Električno vozilo (BEV)
Vedno in povsod vozite povsem brez emisij s prihajajočim električnim vozilom znamke CUPRA: CUPRA el-Born.
Varčnost kljub dosegu
Priklopite in napolnite. CUPRA el-Born ima zaradi 77 kWh baterije električni doseg do 560 km**.
Prednosti
Optimizirana in okolju prijaznejša zmogljivost. Elektromobilnost omogoča pametna in trajnostna potovanja s številnimi prednostmi.
Ugodno po mestu
Ob polnjenju na javnih polnilnih postajah je parkirnina brezplačna.
Subvencije in davčne ugodnosti
Izkoristite subvencije in dodatne davčne ugodnosti ob nakupu električnega vozila.
Izkoristite brezplačne javne polnilne postaje
Če želite svoj električni avto CUPRA napolniti brezplačno, poiščite eno od mnogih brezplačnih javnih polnilnih postaj.
POLNJENJE
Peljite se, kamor želite, in si poiščite rešitev za polnjenje vašega vozila CUPRA, ki vam ustreza.
Izbirajte med veliko rešitvami za hitro in učinkovito polnjenje ter se odločite za tisto, ki vam povsem ustreza. Če vaš CUPRA Leon e-HYBRID polnite doma, ga z domačo polnilno postajo napolnite v zgolj 3 urah in 40 minutah***. Če za polnjenje uporabite prenosni polnilec in šuko vtičnico, polnjenje traja do 6 ur***. Ko vas ni doma, lahko svoje vozilo CUPRA preprosto napolnite na eni od številnih javnih polnilnih postaj.
CUPRA CONNECT
Na daljavo upravljajte stanje napolnjenosti in notranjo temperaturo ter poiščite polnilne postaje neposredno v aplikaciji CUPRA CONNECT.
e-Manager
Postopek polnjenja upravljajte na daljavo: pred začetkom vožnje v aplikaciji preverite doseg in stanje napolnjenosti baterije.
Maksimalno udobje
Vnesite želeno temperaturo, da po potrebi samodejno vklopite klimatsko napravo ali ogrevanje.
Časi odhodov
Nastavite enkratni ali ponavljajoči se čas odhoda. Pred odhodom se vozilo samodejno napolni in uravna temperaturo.
Pregled polnilnih postaj
Poiščite polnilne postaje v bližini: možnosti polnjenja in odpiralni čas v bližini neposredno prek infotainment sistema.
ELEKTRIFIKACIJA CUPRA: POGOSTA VPRAŠANJA IN ODGOVORI
e-HYBRID (priključni hibrid oziroma PHEV) je vmesna stopnja vmes med vozili z motorji z notranjim zgorevanjem in popolnoma električnimi vozili (BEV). e-HYBRID zaradi dovolj zmogljive baterije in elektromotorja omogoča popolnoma električno vožnjo. Pri povsem napolnjeni bateriji lahko zgolj na elektriko prevozite 25-70 kilometrov. Na kratkih razdaljah e-HYBRID deluje kot baterijsko električno vozilo (BEV) in ne potrebuje bencina. V nasprotju z baterijskim električnim vozilom lahko preklopi nazaj na običajno hibridno delovanje takoj, ko je njegov električni doseg izčrpan. Polnjenje vašega vozila e-HYBRID na električni polnilnici zmanjša porabo goriva, vendar ni nikoli nujno potrebno.
Zaradi velikosti baterije te ni mogoče povsem napolniti samo prek vgrajenega generatorja, zato jo je potrebno priklopiti v vtičnico ali na polnilno postajo. Inovativno sodelovanje elektromotorja in motorja z notranjim zgorevanjem omogoča prihranek goriva in zmanjša emisije izpušnih plinov, hkrati pa vozniku nudi izjemno vozno izkušnjo.
Priključni hibrid (PHEV) na kratkih razdaljah, npr. v mestih, praviloma uporablja izključno električni pogon, če je to smiselno. Za maksimalno učinkovitost v različnih voznih situacijah, na primer pri daljših vožnjah ali pri hitrem pospeševanju, uporablja kombinirano zmogljivost elektromotorja in motorja z notranjim zgorevanjem. Če baterija, ki poganja elektromotor, ni napolnjena, vozilo deluje kot klasično hibridno vozilo in ga poganja predvsem motor z notranjim zgorevanjem.
Blagi hibridi imajo čisto majhno baterijo, ki se je ne polni prek napajalnega kabla in z elektromotorjem le podpirajo delovanje motorja z notranjim zgorevanjem.
Pri hibridih sta elektromotor in baterija zmogljivejša kot pri blagih hibridih. Hibridi lahko kratke razdalje prevozijo z elektromotorjem in baterijo polnijo prek motorja ali regenerativnega zaviranja.
Priključni hibrid je mogoče napolniti tako, da ga priklopite na domačo ali javno polnilno postajo. Zaradi zmogljivejše baterije in elektromotorja omogoča večji domet z le električnim pogonom. Priključni hibrid tako omogoča številnim voznikom, da se na delo in z dela odpeljejo izključno z električnim pogonom, brez emisij.
Vozniki priključnega hibrida pri povsem električni vožnji uživajo v skoraj neslišni vozni izkušnji in boljšem pospeševanju (zaradi navora).
Mnogi lastniki priključnih hibridov že danes večino voženj opravijo v električnem načinu, saj so njihove dnevne vožnje običajno precej krajše od 50 kilometrov. Glede na ceno električne energije so v primerjavi z vozilom z običajnim motorjem z notranjim zgorevanjem možni veliki prihranki pri ceni goriva. S priključnim hibridom se vam kljub možnosti večinoma električne vožnje nikoli ne bo treba odreči popolni neodvisnosti: če napolnjenost ali zmogljivost baterije ne zadošča, se po potrebi samodejno vklopi motor z notranjim zgorevanjem.
Ta kategorija vozil ima tudi ekonomske prednosti: posredno zaradi davčnih ugodnosti zaradi manjših emisij CO2.
Priključni hibrid lahko polnite prek vtičnice, domače ali javne polnilne postaje. Mnogi lastniki vsako noč polnijo svoja vozila doma s pomočjo domače polnilne postaje, saj je to najbolj udoben in priročen način, priklop avta na polnilnico, ki ima že vgrajen polnilni kabel, traja le nekaj sekund. Drugi lahko vozilo polnijo v službi ali na javnih polnilnih postajah, ki jih v Sloveniji ne manjka.
Priključni hibrid je najbolj učinkovit s popolnoma napolnjeno baterijo, zato priporočamo, da priključni hibrid polnite čim bolj pogosto, da v celoti izkoristite električni pogon.
Električni doseg priključnega hibrida je odvisen od kapacitete baterije. Pri vozilih CUPRA je maksimalni električni doseg odvisen od modela in znaša 50-60 km. V kombinaciji z motorjem z notranjim zgorevanjem je skupni doseg seveda občutno večji.
Doseg je odvisen tudi od modela, načina vožnje in razmer na cesti. Glavna prednost priključnega hibrida je v tem, da je med polnjenji bencinski motor vedno na voljo kot nadomestni motor.
Čas polnjenja se lahko razlikuje glede na dejavnike, kot so zunanja temperatura, trenutna temperatura baterije, polnilna oprema, stanje baterije in stanje vozila. Natančni časi polnjenja so navedeni v tehničnih specifikacijah vsakega priključnega hibridnega modela.
Priključne hibride je mogoče polniti s standardnim polnilnim kablom z vgrajenim polnilcem prek standardne domače šuko vtičnice. Za hitrejše in bolj udobno polnjenje priporočamo uporabo domače polnilne postaje z vgrajenim kablom. Za uporabo javnih polnilnih postaj potrebujete polnilni kabel s priključki tipa 2. Ti kabli so standardizirani in delujejo na vseh polnilnih postajah na izmenični tok (AC).
8 let ali 160.000 km, kar nastopi prej.
Zunanji dejavnik, ki je ključen za zmogljivost in kapaciteto baterije, je temperatura. Zato elektronika avtomobila poskrbi, da baterijo med polnjenjem (glede na zunanjo temperaturo) ohranja na primerni temperaturi. Na baterijo pozitivno vpliva tudi nastavitev predgretja (ali hlajenja) vozila, dokler je vozilo še priključeno na polnilno postajo, še posebej pri nizkih zunanjih temperaturah. Na ta način ne prihranite ne le energijo, ki jo lahko uporabite med vožnjo, ampak že od samega začetka izboljšate učinkovitost, ker je baterija ogreta na optimalno temperaturo. Poleg tega optimizirani postopki v vašem vozilu minimizirajo vpliv temperature. Poleg temperature je doseg odvisen tudi od uporabniških dejavnikov, kot so: uporaba klimatske naprave, teža tovora, način vožnje itd.
5-vratni CUPRA Leon (180 kW), CUPRA Leon Sportstourer (180 kW) in CUPRA Formentor (150 kW in 180 kW) so ali pa bodo v kratkem na voljo kot priključni hibridi.
* Velja za CUPRA Leon e-HYBRID
** V postopku homologacije.
*** Čas polnjenja je odvisen od naslednjih dejavnikov: zunanje temperature in temperature baterije, največje napetosti polnilnega sistema, njegovega trenutnega stanja in stanja baterije ter uporabe drugih električnih naprav v vozilu med polnjenjem.
Poraba goriva 1,3-9,0 l/100 km. Poraba električne energije 15,6 kWh/100 km. Emisije CO₂ 30-204 g/km. Podatki 11/2020