Kiparsko oblikovanje novega junaka

  • Glineni modeli v polnem merilu so v procesu načrtovanja vozila ključnega pomena, saj omogočajo popolno oceno njegovih končnih linij
  • Pri ustvarjanju CUPRA Terramarja je bila ta faza preverjanja ključna, saj je bilo treba poudariti dolžino modela, ki znaša 4,5 metra, zlasti ker gre za športni terenec
  • Alberto Torrecillas, oblikovalec zunanjosti pri znamki CUPRA: »Skrbno smo preoblikovali pokrov motorja na CUPRA Terramarju; zahvaljujoč materialu smo lahko takoj videli linije in oblike, ki smo jih želeli poudariti.«

Proces oblikovanja vozila se začne s skico. Alberto Torrecillas, oblikovalec zunanjosti pri znamki CUPRA, vzame list papirja in nariše obrise in oblike CUPRA Terramarja, prvega električnega športnega terenca znamke. Dokler ni dosežen dogovor o končnem dizajnu, oblikovalci te linije vedno znova rišejo, prilagajajo in dobesedno kiparsko oblikujejo, vse dokler linije niso popolne. »Narišemo bistvo modela in ga digitalno preoblikujemo, da bi razumeli njegove mere, vendar potrebujemo model v polnem merilu, če želimo resnično občutiti površine in preveriti, ali so razmerja prava,« pravi oblikovalec. Takrat v ospredje stopi glina.

Športne linije. Alberto v enem od prostorov tehničnega centra CUPRA, za katerega velja omejen dostop, analizira CUPRA Terramarja v polni velikosti v eni od predhodnih faz, ki je pred končno različico, ko bo dizajn končan. Na eni strani je polepljen z vinilom, ki spominja na lak, in je videti kot realističen model. Na drugi strani pa vidimo popolnoma izpostavljeno maketo zemeljske barve, izdelano iz več kot pet tisoč kilogramov gline, ki je bila rezkana po natančnih parametrih in nato ročno polirana, pri čemer je vsaka podrobnost površine oblikovana z milimetrsko natančnostjo. »Za naše modele so linije ključnega pomena. Določimo jih s skicami, ki jih izdelamo, vendar zares pridejo do izraza šele v fizičnih glinenih replikah,« pravi. Pri CUPRA Terramarju je bila na primer ta faza v procesu oblikovanja ključna, saj smo, »ker gre za športni terenec, želeli izpostaviti njegovo vpadljivo dolžino, ki znaša 4,5 metra, s poudarjeno barvo karoserije, obenem pa ohraniti atletske in športne oblike. Najboljši način, kako to predstaviti, je z glinenim modelom,« dodaja.

Ker gre za športni terenec, smo želeli izpostaviti njegovo vpadljivo dolžino, ki znaša 4,5 metra, s poudarjeno barvo karoserije, obenem pa ohraniti atletske in športne oblike.

Tehnološka dovršenost, ki jo dopolnjuje mojstrska izdelava. Čeprav so najnovejše tehnologije in digitalna orodja ključni del postopka oblikovanja, je izdelava glinenih modelov v polnem merilu bistven element proizvodnega procesa. »Ta material je zelo zanimiv, saj ga lahko uporabimo za preučevanje delov vozila, igro svetlobe in senc ..,« pravi Alberto.

Občutek površine modela. Ta faza je za oblikovalski oddelek tako pomembna tudi zato, ker jim omogoča, da se vseh zunanjih površin dotaknejo in jih začutijo pod prsti. »Za nas ima vsaka oblika, vsaka linija, vsaka kontura svoj pomen in želeni učinek. To, da se površin lahko preprosto dotaknemo, nam omogoča, da ugotovimo, ali se bodo obnesle z vidika dizajna,« pravi Alberto.

Takojšnje povratne informacije in natančnost. Dodatna prednost postopka je, da je hiter. Glina je mehka in preprosta za uporabo, ko se dizajn natančno prilagaja, pa so vse spremembe vidne takoj. »Izrazite linije pokrova motorja so eden od ključnih elementov dizajna sprednjega dela CUPRA Terramarja, saj uokvirjajo naš logotip. S pomočjo teh glinenih modelov smo takoj prepoznali in vizualizirali dele, kar nam je omogočilo, da jih poudarimo.«

Rezultat te zgodbe, pri kateri sodelujejo papir, digitalna tehnologija in glina, je športni terenec, ki prevzema novi dizajnerski jezik, da bi se uveljavil v najhitreje rastočem segmentu v Evropi.