Ekskluzivna testna vožnja predserijskega CUPRA Ravala razkrila pravi značaj prihajajočega električnega kompaktnega mestnega vozila
> CUPRA Raval je pred začetkom prodaje leta 2026 v predserijski različici prvič zapeljal po cesti in razkril podobo naslednjega električnega mestnega vozila znamke.
> Skrbno skrivana različica CUPRA Ravala je pokazala izjemno športno vodljivost in zmogljivost.
> CUPRA Raval temelji na Volkswagnovi platformi MEB+ in ima pogon na sprednji kolesi ter voznikom ponuja dinamično in vznemirljivo izkušnjo.
> CUPRA Raval je prvi model iz družine električnih mestnih vozil, vizionarskega projekta, ki ga vodijo v Martorellu in vključuje štiri vozila koncerna Volkswagen.
Martorell, 2. 12. 2025 – CUPRA Raval za znamko predstavlja začetek nove dobe. Z osupljivim dizajnom, elektrificirano zmogljivostjo in nekonvencionalnimi funkcijami na novo opredeljuje možnosti električnih vozil za novo generacijo voznikov.
Temelji na Volkswagnovi platformi MEB+ in ima pogon na sprednji kolesi ter ponuja dinamično in vznemirljivo izkušnjo, osredotočeno na voznika. S samo štirimi metri dolžine je kompakten, a po zaslugi vodljivosti, prostorne notranjosti in praktičnega, velikega prtljažnika ni primeren le za vožnjo po mestu, temveč tudi za krajše izlete in daljša potovanja.
CUPRA Raval bo svetovno premiero in lansiranje na trg doživel leta 2026 kot prvi model iz družine električnih mestnih vozil, ki jo sestavljajo štiri vozila iz Volkswagnove skupine Brand Group Core. Proizvodnja teh vozil se bo začela s CUPRA Ravalom v prihodnjih mesecih, temu pa bo sledil Volkswagen ID.Polo in oba bodo proizvajali v Martorellu. Vsi omenjeni modeli bodo čustveno obogatili in demokratizirali električno mobilnost in za ta segment postavili nova merila v Evropi ter jo približali širšemu krogu uporabnikov.
»CUPRA Raval pooseblja vse, kar znamka predstavlja: od čustev, osredotočenih na voznika, do drznega dizajna in izjemnih zmogljivosti. To je vozilo, ki bo zaznamovalo naslednje obdobje električne mobilnosti in omogočilo dostopnost električnih vozil novi generaciji,« je dejal Markus Haupt, generalni direktor znamke CUPRA. »CUPRA Raval, ki smo ga zasnovali, razvili in ga bomo kmalu tudi začeli proizvajati v Martorellu, predstavlja našo zavezanost elektrifikaciji. Kot prvi model iz družine električnih mestnih vozil, projekta, ki ga s ponosom vodimo za koncern Volkswagen, potrjuje tudi položaj podjetja kot avtomobilske velesile,« je dodal.
Ustvarjen za zmogljivost
Po zaslugi športnega podvozja, ki je 15 mm nižje od platforme, posebej prilagojenega vzmetenja, širšim kolotekom (10 mm širšim od platforme), progresivnega krmiljenja za večjo okretnost in sistema ESC Sport CUPRA Raval zagotavlja izjemno vodljivost in užitek pri vožnji.
Vozna dinamika in nastavitve, značilne za znamko CUPRA, odražajo športni značaj Ravala. Dinamično uravnavanje podvozja uporablja prilagodljive blažilnike, ki lahko blaženje prilagodijo za udobje ali bolj agilno, športno vožnjo. V načinu CUPRA so blažilniki bolj togi, kar zmanjša nagibanje karoserije in izboljša vozno dinamiko.
CUPRA Raval zagotavlja boljši oprijem in stabilnost v ovinkih, kot je običajno za vozila tega segmenta, elektronski zavorni sistem CUPRA »one-box« pa izboljšuje občutek na pedalu in zaviranje s pomočjo rekuperacije. Poleg tega je model opremljen s kolutnimi zavorami spredaj in zadaj za maksimalno zmogljivost.
Najzmogljivejša različica CUPRA Raval VZ (166 kW) pa gre še dlje. Opremljena je s školjkastima sprednjima sedežema Dinamica, vzmetenjem DCC Sport z večjo togostjo (+5 %) za boljšo vodljivost in oprijem, načinom ESC OFF, 19-palčnimi platišči s širšimi 235-milimetrskimi pnevmatikami in elektronsko zaporo diferenciala, po zaslugi česar se vsaka vožnja spremeni v edinstveno doživetje.
Elektronska zapora diferenciala in športni krmilni zglobi, ekskluzivni za različico VZ, tvorijo napreden sistem, ki prek senzorjev spremlja vozne razmere in s pomočjo krmilne enote elektronsko uravnava porazdelitev navora med kolesi za boljši oprijem, stabilnost in zmogljivost.
»Prihod CUPRA Ravala predstavlja izjemen dokaz tega, kaj je od kompaktnega mestnega električnega vozila mogoče pričakovati. To je vozilo za vse, ki si želijo čustev in drugačnosti z vsemi prednostmi elektrifikacije. Da bi resnično občutili vznemirjenje, ki ga Raval zagotavlja, morate sesti za volan,« je dejal dr. Werner Tietz, podpredsednik oddelka za raziskave in razvoj pri znamki CUPRA.
Paleta modelov
S CUPRA Ravalom znamka poudarja pristnost in samoizražanje, ključni vrednoti novih generacij, ki se jim želi približati.
CUPRA Raval bo na voljo z več nivoji opreme in številnimi možnostmi prilagajanja, kar bo vsakemu vozniku omogočilo, da izrazi svoj »ravalski duh« z vozilom, ki se povsem ujema z njegovim življenjskim slogom. Najsi želijo več moči, večjo baterijo za daljši doseg ali uravnoteženo kombinacijo obojega, bodo našli možnost, prilagojeno svojim potrebam.
Ob vstopu na trg bodo na voljo tri ekskluzivne verzije, ki vsaka na svoj način izraža bistvo modela. Vsaka od teh prvih verzij CUPRA Ravala odraža značaj znamke:
VZ Extreme (166 kW): največji izraz zmogljivosti. Združuje brezkompromisno moč s trajnostnimi inovacijami. Vsaka podrobnost je zasnovana za zagotavljanje vznemirljive vozne dinamike, hkrati pa vključuje trajnostne materiale in tehnologije. Ne gre le za najzmogljivejšo različico z dosegom približno 400 km, temveč tudi za dokaz, kako lahko zmogljivost in odgovornost napredujeta z roko v roki.
Dynamic Plus (155 kW): združuje dinamično vožnjo z izjemnim udobjem in tehnologijo. Opremljena je z naprednim asistenčnim sistemom ADAS, inteligentnimi parkirnimi funkcijami, matričnimi žarometi LED, školjkastima sedežema in visokokakovostnim avdiosistemom z 12 zvočniki, razvitim v sodelovanju z družbo Sennheiser Mobility. Zagotavlja tudi večji doseg, ki znaša približno 450 km.
Dynamic (155 kW): z enako napredno baterijsko tehnologijo, dinamično vodljivostjo in dosegom približno 450 km ponuja dostopnejši način doživljanja duha znamke – preprostost, ki prebudi čustva.
CUPRA Raval bo na trg prišel leta 2026. Model bo v svojem segmentu nadvse konkurenčen in bo elektrifikacijo približal novim strankam, ki si želijo čustev in drugačnosti.
Navdih z ulic Barcelone
CUPRA Raval je ime in značaj dobil po enem najbolj ikoničnih in dinamičnih predelov Barcelone. El Raval je simbol nenehnega gibanja, surove energije in neustrašnega urbanega značaja – značilnosti, ki oblikujejo tudi bistvo tega novega modela. Tudi dizajn maskirne vinilne folije, ki med ekskluzivnimi testnimi vožnjami zakriva predserijska vozila, predstavlja poklon soseski, saj prikazuje njene živahne ulice kot izraz drznosti in ostrine. Tako kot soseska, ki ga je navdihnila, je bil tudi CUPRA Raval ustvarjen z namenom izstopanja in izzivanja konvencij.
CUPRA vse močnejša
CUPRA je nedavno obeležila zgodovinski mejnik, saj je od predstavitve znamke leta 2018 proizvedla in dobavila milijon vozil. V prvih devetih mesecih leta 2025 pa je dobavila skoraj 250.000 vozil, kar predstavlja nov rekord znamke.
Z modeloma CUPRA Tavascan in CUPRA Born je znamka v segmentu povsem električnih vozil dosegla 84-odstotno rast v primerjavi s preteklim letom, kar dokazuje vse večji zagon njene elektrifikacijske strategije, ki jo bo še dodatno okrepil prihod CUPRA Ravala.
Tehnični podatki: CUPRA Raval VZ Extreme*
| Modularna platforma za električni pogon (MEB) | MEB+ |
| Pogon | Pogon na sprednji kolesi |
| Največja moč | 166 kW/226 KM |
| Največji navor | 290 Nm |
| Najvišja hitrost | 175 km/h |
| Električni doseg | Približno 400 km |
| Dolžina | 4.046 mm |
| Širina | 1.784 mm |
| Višina | 1.518 mm |
| Medosna razdalja | 2.600 mm |
*Vozilo v fazi predserijske proizvodnje. Vsi tehnični podatki so predvidene vrednosti in se lahko spremenijo.