50 let oblikovanja prihodnosti

Martorell, 31. 7. 2025

  • Tehnični center SEAT S.A., inovacijsko središče podjetja, praznuje 50. obletnico delovanja
  • 34.000 strokovnjakov je v zadnjih petih desetletjih razvilo več kot 950 prototipov in kultnih modelov
  • Od 310.000 simulacij, izvedenih leta 2024, jih je 220.000 sodilo v skupino električnih mestnih vozi

SEAT 1200 Sport, bolj znan kot »Bocanegra«, se je v zgodovino zapisal po zaslugi edinstvenega črnega odbijača iz poliuretanske pene, zaradi katerega si je prislužil ta sloviti vzdevek. Ta model predstavlja tudi mejnik v zgodovini družbe SEAT S.A., saj je bil prvi, ki so ga v celoti razvili v tehničnem centru. Pisalo se je leto 1975.

Letos, ko podjetje praznuje 75. obletnico kot gonilna sila mobilnosti, 50. obletnico praznuje tudi njegov center za raziskave in razvoj, ki je trenutno povsem osredotočen na razvoj električnih mestnih vozil. »Ta dvojna obletnica je mejnik, ki poudarja našo stalno zavezanost napredku, talentu in viziji prihodnosti,« pravi dr. Werner Tietz, izvršni podpredsednik za raziskave in razvoj pri družbi SEAT S.A.

Ustvarjanje, preizkušanje, učenje ... Moto centra se v pol stoletja obstoja ni spremenil. V nadaljevanju preberite, kako inovacijsko središče podjetja SEAT S.A. ustvarja mobilnost prihodnosti – vedno z najsodobnejšo tehnologijo.

Od papirja do digitalizacije. V prvih letih delovanja tehničnega centra je 211 zaposlenih na mizo razprostiralo velike zvitke papirja in ročno risalo prve skice modelov. Za določanje silhuete prototipa so izdelovali makete iz mavca v naravni velikosti, akustične teste pa izvajali v sobi, obloženi s peno.

Danes ekipa tisoč zaposlenih, med katerimi so inženirji, oblikovalci ter strokovnjaki za aerodinamiko in akustiko, uporablja 3D skice, očala za virtualno resničnost in orodja umetne inteligence. »Največji napredek je v raznolikosti tehnologij, ki jih mora obvladati naša ekipa,« pravi Josep Bons, direktor oddelka za uporabniško izkušnjo in notranji inženiring.

Mavec je zamenjala glina, akustični testi pa se zdaj izvajajo v komori brez odmeva s tehnologijo »škatla v škatli«. Notranji prostor je zgrajen znotraj večjega zunanjega prostora iz plasti jekla in betona, ki izolirajo več kot 95 % zunanjih zvokov in vibracij. V notranjosti so stare mikrofone zamenjale umetne glave, ki simulirajo človeško zaznavanje in ujamejo vsako akustično nianso.

Modeli, ki so se zapisali v zgodovino. Razvoju modela »Bocanegra« so sledili kultni modeli, kot so Ibiza, Toledo in Leon. Vključitev v koncern Volkswagen leta 1986 in pozneje v skupino Audi-Lamborghini leta 2002 je tehničnemu centru omogočila pomembno širitev področja delovanja. Z odprtjem oblikovalskega centra in centra za razvoj prototipov leta 2007 pa so v Martorellu lahko združili vse faze ustvarjalnega in tehničnega procesa – od prve skice oblikovalca do končne potrditve pred serijsko proizvodnjo.

Leta 2020 je na trg prišla še ena ikona: CUPRA Formentor, prvi model, ki ga je v celoti zasnovala in razvila znamka in je tudi najbolje prodajano vozilo podjetja. Leta 2021 je CUPRA Born, prvo povsem električno vozilo znamke CUPRA, predstavljal začetek elektrifikacije. Istega leta je tehnični center dopolnil še testni center za energijo, edinstveno središče za raziskave in razvoj baterij v južni Evropi. Podjetje pa nadaljuje tudi z gradnjo tovarne za sestavljanje baterijskih sistemov, v katero je vložilo 300 milijonov evrov.

Ustvarjanje električne prihodnosti. Napredno inovacijsko središče se trenutno osredotoča na razvoj električnih mestnih vozil. Od 310.000 simulacij, izvedenih leta 2024 za preverjanje aerodinamike, varnosti, akustike itd., jih je 220.000 sodilo v skupino električnih mestnih vozil. »Vodenje razvoja družine električnih mestnih vozil odraža zaupanje koncerna Volkswagen v naše ljudi in sposobnosti,« pravi dr. Werner Tietz – zaupanje, ki traja že pet desetletij in ga potrjujejo številke.

50 let tehničnega centra v številkah

Od 211 zaposlenih leta 1975 do 1.000 danes

34.000 strokovnjakov skozi zgodovino

Širitev prostorov s 16.000 m2 na današnjih 200.000 m2

950 prototipov

359 patentov

35.000.000 km testiranj v ekstremnih vremenskih pogojih