04.11.2020

Čas križancev: predstavljamo CUPRA Formentor

  • S Formentorjem je znamka CUPRA za svoj prvi model izbrala CUV (Crossover Utility Vehicle), kar je bil velik izziv za razvojne inženirje in oblikovalce
  • Glavni adut tega segmenta je kombinacija športnosti kompaktnega modela ter prostornosti in vsestranskosti SUV-ja, kar jim je v Formentorju uspelo uresničiti s premišljenimi proporcionalnimi razmerji ter natančnimi nastavitvami podvozja in kolesnih obes
  • Rezervacije za CUPRA Formentor že sprejemajo; prva vozila bodo v prodajne salone dobavljena še ta mesec

Martorell (Španija), oktober, 2020 - Če bi izpostavili en segment, ki je zadnjih 10 let eksponent¬no rasel, je to segment vozil SUV (Sport Utility Vehicle). Ta segment je postal med strankami tako priljubljen zaradi vsestranskosti, večje višine in privlačnega dizajna.

Vendar pa gre avtomobilski svet vedno korak dlje in odkriva nove terene. To velja za vse večjo priljubljenost CUV-jev (Crossover Utility Vehicles), ki so kombinacija SUV-jev in kompaktnih modelov. Po ocenah naj bi ta segment leta 2028 štel že okrog 500.000 vozil. V nadaljevanju si preberite, kaj stoji za tem segmentom in zakaj bo CUPRA Formentor eden njegovih glavnih akterjev.

- Kaj je CUV? To je avtomobil s prostornostjo SUV-ja in športnostjo kompaktnega modela. Takšen je Formentor, prvi popolnoma ekskluzivni model znamke CUPRA. "Segment vozil SUV je v razcvetu. Videli smo, da lahko z uspešnim prenosom Cuprinih ključnih značilnosti, kot sta športnost in dinamičnost, ustvarimo nekaj drugačnega. Zato smo ustvarili ta CUV, ki ima vse pozitivne lastnosti SUV-ja, obenem pa tudi lastnosti športnega ali kompaktnega avtomobila," je dejal Carlos Galindo, vodja produktnega trženja pri znamki CUPRA.

- Razlog za obstoj. CUPRA se je za začetek svoje neodvisne poti z izbiro CUV-ja odločila zato, ker želi nekaj doprinesti v svet avtomobilov, še posebej SUV-jev. Ključnega pomena je bila idealna združitev udobja in športnosti. "Da bi ustvarili ta koncept v CUV-ju, smo si želeli višji položaj sedenja, ki bi omogočil odličen pregled nad cestiščem, istočasno pa bi bil dovolj blizu tlom, s čimer bi omogočal športno vožnjo in ohranjal povezavo z asfaltom," je dodala tehnič­na direktorica znamke CUPRA, Marta Almuni.

- Njegovi proporci. Eden ključnih razlogov za rast prodaje teh modelov je bila potreba po večji prostornosti in višjem položaju sedenja, ne da bi to vplivalo na dizajn in športnost.  "Proporci so zelo pomembni pri oblikovanju kateregakoli vozila, pri tem modelu pa so bili ključni za doseg iskanega učinka." Alberto Torrecillas, eden od Cuprinih oblikovalcev zunanjosti, je že od začetka projekta vedel, kaj iščejo. Treba je bilo najti popolno ravnovesje, tako da bi prvi model znamke izstopal iz množice. "Moral je biti nekaj unikatnega, prefinjenega. CUPRA Formentor ima značilne mišičaste, a vseeno skladne proporce. Kljub svojim velikim dimenzijam je še vedno lahkokategornik, kar smo dosegli z zelo dodelanim dizajnom, ki je vsem predstavljal izziv," je razložil Albert.

- Barve lakov in oblazinjenje. Oblikovanje notranjosti in zunanjosti je bilo delo ekipe Color&Trim, ki jo vodi Francesca Sangalli. Tukaj je bil izziv dvojni: oblikovati novo barvno paleto, ki bo na eni strani zaznamovala znamko, na drugi strani pa bo primerna tudi za CUV. "Barve so zelo pomembne za določanje karakterja znamke. Vsaka barva ima svojo osebnost, izraža različno stališče. Tiste, ki smo jih ustvarili za prvi model, ki je zasnovan in razvit eksklu­ziv­no za znamko CUPRA, odražajo avtentično osebnost, DNK znamke," je povedala Francesca.

- Njegova duša. Za še večji občutek športnosti so se razvojni inženirji odločili za sodelovanje z osebama, ki vesta, kako začutiti avto - to sta tekmovalna voznika Mattias Ekström in Jordi Gené. "Trdo smo delali, da smo prišli do pravih nastavitev in prilagoditev podvozja, kolesnih obes, krmiljenja in motorja. S tekmovalnima voznikoma smo testirali vse. Pomagala sta nam doseči želeno obnašanje vozila v ovinkih in odzivnost pedala za plin, za katerega smo želeli, da deluje emotivno," je razložila Marta Almuni.

Te občutke dobro prenašajo tudi serijski školjkasti sedeži, ki objemajo telo, in prilagodljivo podvozje. Poleg tega "lahko vozne profile izbirate na volanu, saj želimo, da imate lahko obe roki na volanu, ko vklapljate vozilo, izbirate vozni profil ali menjate prestave," je za konec povedala Marta.

Prvi CUV znamke CUPRA v številkah

  • Dolžina: 4.450 mm
  • Širina: 1.839 mm
  • Višina: 1.511 mm
  • 9 barv
  • Progresivno krmiljenje R-ESP
  • Sprednja prema s posamičnimi kolesnimi obesami
  • 7-stopenjski menjalnik
  • 19-palčna aluminijasta platišča
  • Zavore Brembo
  • Usnjeni školjkasti sedeži v petrolejno modri barvi