05.03.2021

CUPRA Formentor je na poostrenih preizkusih varnosti Euro NCAP prejel oceno 5 zvezdic

  • Formentor je prvo vozilo znamke CUPRA, ki ga je ocenila organizacija Euro NCAP

  • Preizkus CUV-ja je potekal po najnovejših in strožjih zahtevah; kljub temu je model dobil najvišjo oceno

  • CUPRA Formentor zagotavlja visoko stopnjo varnosti za potnike - odrasle in otroke - ter ranljive udeležence v prometu

Martorell (Španija), 3. 3. 2021 - Formentor, prvi model, ki je bil zasnovan in razvit posebej za znamko CUPRA, je na preizkusih organizacije Euro NCAP osvojil pet zvezdic.

Na preizkusih organizacije Euro NCAP so zdaj prvič testirali vozilo znamke CUPRA, kar predstav­lja mejnik za samostojno znamko, še zlasti ker so v letošnjem letu zaostrili zahteve za najboljše ocene po smernicah organizacije.

"CUPRA raste kot samostojna znamka in napreduje z velikimi koraki. Prvo soočenje s preiz­kusi varnosti Euro NCAP predstavlja naslednjo stopnjo njenega razvoja," je dejal dr. Werner Tietz, izvršni podpredsednik za raziskave in razvoj pri znamkah CUPRA in SEAT. "To je zahteven mejnik, saj je organizacija za preizkuse varnosti močno spremenila testni protokol. Ampak CUPRA Formentor je dorasel tudi tej situaciji."

CUPRA Formentor je opravil serijo spremenjenih preizkusov, vključno z novim preizkusom čelnega trčenja premikajočega se vozila v premikajočo se oviro. Novi preizkus nadomešča zmeren trk v stoječo oviro, ki se deformira, ter pomaga pri ocenjevanju zaščite potnikov in pri preverjanju, kakšne poškodbe povzroči sprednji del vozila pri drugih udeležencih v trku.

Poleg tega je Euro NCAP spremenil tudi preizkus bočnega trčenja: sedaj vključuje spremenjeno hitrost in maso ovire na strani trka, zaradi česar je preizkus še zahtevnejši. Potem je tu še uvedba zaščite za osebo na nasprotni strani bočnega trka, s katero naj bi ocenjevali medseboj­ni vpliv voznika in sovoznika na varnost ob bočnem trku - tako je zdaj še težje osvojiti pet zvezdic.

Varnostna organizacija pa ni povečala le težavnosti poskusnih trčenj v povezavi s pasivno varnostjo, ampak je večji poudarek namenila tudi asistenčnim sistemom in tehnologijam za preprečevanje trkov. Pri ocenjevanju varnostnih in asistenčnih sistemov je poudarek na sistemih za nadzor stanja voznika, vklj. z utrujenostjo in nepozornostjo voznika. Uvedli so tudi nove situacije za testiranje delovanja sistema za avtomatsko zaviranje v sili, npr. ko drug avto pripelje z boka ali pri zavijanju na prehod za pešce.

 

Vgrajena varnost

CUPRA Formentor s širokim naborom varnostne in komfortne opreme zagotavlja večjo varnost pri vsakodnevnih vožnjah. Zaradi te opreme ustreza zahtevam preizkusov Euro NCAP.

Sistemi, kot so avtomatsko zaviranje v sili, asistenca za menjavo voznega pasu Side Assist*, asis­tenca za odparkiranje Exit Assist*, prepoznavanje prometnih znakov*, asistenca za zastoje*, asistenca za luči* in asistenca za pripravo vozila na trčenje*, delujejo usklajeno in okoli vozila in potnikov takorekoč ustvarijo zaščitni mehurček.

Omeniti velja še sedem varnostnih blazin, vklj. s serijsko sprednjo sredinsko varnostno blazino, sistem Front Assist z zaznavanjem vozil, pešcev in kolesarjev, sistema Emergency Steering Assist in Junction Assist, asistenco za ohranjanje smeri Lane Assist in sistem klica v sili - in dobili boste eno najvarnejših vozil na svetu, kar potrjujejo tudi nove preizkusne metode Euro NCAP.

Sistem Front Assist poleg zaznavanja vozil, pešcev in kolesarjev vključuje tudi Emergency Steering Assist in Junction Assist. Med posegom sistema Front Assist, potem ko voznik zasuče volan, da bi se izognil oviri, sistem Emergency Steering Assist načrtno korigira zasuk volana in zavira ter tako pomaga najti optimalno pot za izhod iz situacije.

 

CUPRA Formentor postavlja merila

CUPRA Formentor je dosegel visoke ocene v vseh kategorijah: za zaščito odraslih potnikov je prejel oceno 93 %, za zaščito otrok 88 %, za zaščito ranljivih udeležencev v prometu 68 % ter za varnostne in asistenčne sisteme 80 %.

CUPRA Formentor je prvo vozilo znamke, ki je bilo preizkušeno po testnih protokolih Euro NCAP. Organizacija svoj način ocenjevanja prilagodi vsaki dve leti. S spremembami, ki so jih uvedli lansko leto, so preizkusi postali najstrožji in najbolj natančni doslej.

* Dodatna oprema.