Raval

DarkRebel

24.01.2023

CUPRA v letu 2022 povečala prodajo za 93 % in pozitivno vplivala na finančni izid družbe SEAT S.A.

  • CUPRA s 150.000 dobavljenimi vozili dosegla rekord vseh časov

  • Nekonvencionalna znamka izzivalcev postala najhitreje rastoča avtomobilska znamka v Evropi
  • Skupno število dobavljenih vozil družbe SEAT S.A. se je zaradi pomanjkanja delov zmanjšalo za 18,1 %, na 385.600 vozil
  • SEAT S.A. se je zaradi manjše razpoložljivosti ključnih delov strateško odločil, da bo dal prednost modelom CUPRA z višjo maržo pred avtomobili SEAT

 

 

Martorell (Španija), 11. 1. 2023 - Neustavljivi zagon znamke CUPRA se je nadaljeval tudi v letu 2022, ko je bilo dobavljenih 152.900 vozil, kar je 92,7 % več kot leto prej (79.300).  Rezultati so pozitivno vplivali na finančni izid družbe v letu, ko se je nadaljevalo pomanjkanje polprevodnikov in drugih ključnih delov.  SEAT S.A. je leto 2022 zaključil s 385.600 dobavljenimi vozili, kar je 18,1 % manj kot leta 2021 (470.500), to pa je bila posledica omenjenega pomanjkanja delov.

 

"Leto 2022 je bilo nepredvidljivo, vendar smo ga vsekakor dobro izkoristili," je dejal Wayne Griffiths, izvršni direktor znamk SEAT in CUPRA. "CUPRA je še naprej presegala pričakovanja in je utrdila svoj položaj najhitreje rastoče avtomobilske znamke v Evropi. Izjemni podatki o naših dobavah dokazujejo, da povpraševanje po znamki in njenih elektrificiranih vozilih ne upada."

 

"Zaradi nenehnega pomanjkanja polprevodnikov in drugih delov smo sprejeli strateško odločitev, da damo prednost modelom CUPRA z višjo maržo pred avtomobili SEAT," je nadaljeval Griffiths. "To je neizogibno vplivalo na število dobavljenih vozil znamke SEAT, vendar je bilo nujno za zagotovitev dolgoročne širše stabilnosti podjetja."

 

Nemčija ostaja vodilni trg družbe SEAT S.A. s 105.300 prodanimi vozili, kar je 1,2 % več kot leta 2021 (104.100). Španija je ohranila položaj drugega največjega trga družbe z 62.900 prodanimi vozili, kar je 23,1 % manj kot leto prej (81.800). Sledi ji Združeno kraljestvo s 36.600 prodanimi vozili, kar je 27,9 % manj kot leta 2021 (50.700). Italija je prehitela Francijo kot četrti največji trg družbe SEAT S.A. Prodaja v Italiji je znašala 25.300 vozil, kar je 8,6 % manj kot leta 2021 (27.600), medtem ko je prodaja v Franciji padla za 31,1 %, z 31.200 na 21.500 vozil. Izven prvih petih držav se je prodaja za 7,6 % oz. na 7.800 vozil povečala na Portugalskem.   

2022: CUPRA in SEAT v številkah

Z uspešnico CUPRA Formentor je CUPRA leta 2022 dosegla nove višave. Prvi samostojni model znamke je bil prodan v 97.600 primerkih, kar predstavlja 63,8 % prodaje znamke in več kot četrtino prodaje družbe SEAT S.A. Drugi najbolj priljubljeni model znamke CUPRA, CUPRA Born, pa je z 31.400 dobavljenimi primerki zaznamoval svoje prvo polno leto prisotnosti na trgu. Od ustanovitve leta 2018 je CUPRA prodala skoraj 300.000 vozil.

 

Ključni evropski trgi za znamko CUPRA so bili Nemčija (58.400; 89,9 % več kot leta 2021), Združeno kraljestvo (14.400; +87,4 %), Španija (13.600; +23,9 %), Italija (11.300; +83,9 %), Francija (7.600; +86,5 %), Avstrija (5.400; +157,6 %) in Švica (5.000; +38,3 %). Na svetovni ravni je nekonvencionalna znamka izzivalcev zabeležila velik porast v Mehiki (4.300; + 120,0 %), Turčiji (2.800; + 879,6 %) in Izraelu (2.700; + 138,8 %).

 

Leta 2022 je ambiciozna globalna širitev družbe CUPRA dobila nov zagon z vstopom na avstralski trg in novimi mestnimi saloni (City Garages) v Lizboni, Rotterdamu in Sydneyju. V letu 2023 namerava znamka to globalno mrežo razširiti z novimi lokacijami v Berlinu, Madridu in Parizu.

Leta 2022 je bilo dobavljenih 232.700 vozil znamke SEAT, kar je 40,5 % manj kot leta 2021. SEAT Arona je ohranila položaj najbolje prodajanega modela znamke (71.000 vozil; -33,5 % v primerjavi z letom 2021), sledita ji SEAT Ibiza (51.300 vozil; -46,4 %) in SEAT Leon (41.500 vozil; -47,3 %). SEAT-ovi največji trgi so bili Španija (49.200; -30,4 %), Nemčija (46.900; -36,0 %), Združeno kraljestvo (22.200; -48,4 %), Italija (13.900;
-35,2 %) in Francija (13.900; -48,8 %). Znamka je leta 2022 dosegla pomemben mejnik, ko je prodala milijonti SUV.

 

"Povpraševanje po vozilih SEAT in CUPRA je še vedno zelo veliko, saj obe znamki beležita rekordno število naročil. Naša moč je v zaželenosti naših znamk in široki ponudbi za kupce, od najučinkovitejših tradicional­nih motorjev z notranjim zgorevanjem do 100-odstotno električnih vozil," je dejal Kai Vogler, izvršni pod­pred­sednik za prodajo in marketing pri SEAT S.A.

 

Globalna proizvodnja podjetja, vključno s proizvodnjo modela Audi A1, je ostala na podobni ravni kot leta 2021 s 478.954 izdelanimi avtomobili, kar je za 1,1 % manj kot leto prej (484.046). Proizvodnja v tovarni Martorell se je zaradi pomanjkljivih dobav delov zmanjšala za 4,8 %, na 366.764 vozil.

 

2023: ko se uresničijo sanje

Leto 2023 bo za podjetje leto mejnikov. CUPRA bo uresničila svoje sanje, ko bo uradno predstavila serijsko različico modela CUPRA Tavascan, prvega popolnoma električnega športnega terenca te znamke. CUPRA bo prav tako povečala svojo ponudbo z novimi različicami in novimi motorji, ki bodo na voljo za obstoječo modelsko ponudbo. 

 

Nadgrajena in posodobljena bo tudi znamka SEAT, ki bo predstavila dva nova električna skuterja: SEAT MÓ 125 performance in novo različico SEAT MÓ 50.

 

Letos bo SEAT S.A. praznoval tudi 30. obletnico tovarne v Martorellu; s tem jubilejem bodo zaznamovali začetek elektrifikacije družbe.

 

Wayne Griffiths je glede oskrbe v letu 2023 povedal: "Edina stvar, ki je gotova, je, da nič ni gotovo. Toda odločeni smo, da se bomo s prednostno obravnavo rasti znamke CUPRA in elektrifikacije družbe SEAT S.A. soočili z vsemi prihodnjimi izzivi in jih spremenili v priložnosti."

 

Podatki o prodaji*