Raval

DarkRebel

12.11.2021

Tako sta voznika dirkalnikov razvila model CUPRA Born

  • Jordi Gené in Mattias Ekström, voznika dirkalnih avtomobilov, sta sodelovala pri razvoju CUPRA Borna, da bi ga izpopolnila v duhu dirkalnikov
  • Kot testni poligoni za izboljšanje zmogljivosti prvega 100% električnega avtomobila znamke so služili poledenelo jezero na Laponskem in nekatere najzahtevnejše dirkalne steze
  • Voznika dirkalnikov sta priskočila na pomoč, da bi izboljšala doživetje znamke CUPRA na področju krmiljenja, zavor in moči

Martorell (Španija), 10. 11. 2021 - Dva profesionalna voznika, več kot 3.000 prevoženih testnih kilometrov in skupen cilj: da bi CUPRA Born postal sinonim za čisto vznemirljivost vožnje. "Dirkalni avtomobili so navdih za vse modele CUPRA, zato jih najbolje vozijo ravno vozniki dirkalnikov," je povedala Marta Almuni, tehnična direktorica razvoja CUPRA Borna. Oglejmo si, kako sta voznika dirkalnikov Jordi Gené in Mattias Ekström prispevala k zasnovi prvega 100% električnega avtomobila znamke.

Start Video

Vrhunske vozne lastnosti.

 

"Želimo, da bi bili avtomobili CUPRA natančni in dinamični ter bi čim bolje odražali značaj ceste," je pojasnila Marta Almuni ter dodala: "To znajo najbolje prepoznati ravno profesionalni vozniki. Želeli smo izkoristiti izkušnje teh dveh voznikov. Svetovala sta nam, kako naj izpopolnimo nekatere lastnosti avtomobila, da bi ustvarili ta posebni občutek." Sodelovanje se je začelo že pri snovanju CUPRA Formentorja. Znamka se je znova odločila zanj, da bi še izpopolnila svoj prvi 100% električni avto. Ekström je svojo vlogo v procesu opisal tako: "Avto vozim do roba njegovih zmogljivosti, opazujem, kako se odziva, in preverjam, kakšen je občutek vožnje. Nato o teh podrobnostih poročam inženirjem."  Gené pa meni, da je najdragocenejše timsko delo: "Vozniki prihajamo iz sveta, v katerem nemogoče ne obstaja. Zato lahko prispevamo drugačno miselnost in predlagamo izboljšave, zaradi katerih bo avto zanimivejši in bo našim kupcem omogočal boljšo izkušnjo vožnje."

Od poledenelega jezera do dirkalne steze.

 

V zgodnjih fazah razvoja sta voznika avto testirala na najzahtevnejših terenih. "Suh, moker in poledenel asfalt, makadam, sneg, kolovoz in spolzke površine - poskrbeli smo, da avto deluje povsod," je pojasnil Ekström. Odpotoval je celo na Laponsko, kjer so izvedli nekaj testov na poledenelem jezeru. Preizkušal je odzivanje avtomobila v najrazličnejših razmerah. "CUPRA Born je tako vsestranski, da je primeren za vsakogar: od najprevidnejšega voznika do človeka, ki mu je pomembna predvsem zabava v vožnji," je dodal Ekström. To je mogoče zaradi dinamičnega uravnavanja podvozja (DCC), pri katerem je glede na voznikove potrebe mogoče izbirati med voznimi profili Range, Comfort, Performance, Individual in CUPRA.

Hitrost, moč in emocije.

 

Snovalcem CUPRA Borna je s pomočjo voznikov uspelo ustvariti izredno drzen avto. "Na primer v varnih razmerah, kot je zaprta testna proga, CUPRA Born omogoča prekinitev delovanja elektronskega nadzora stabilnosti (ESC), s tem pa vznemirljivo doživetje neovirane vožnje," je povedal Gené. Še en rezultat sodelovanja je e-Boost "za občasno povečanje moči v profilu CUPRA," je pojasnila Marta Almuni. Ta opcijski paket zagotavlja dodatnih 27 KM v izbranem trenutku pri hitrostih med 80 in 120 km/h, na voljo pa bo leta 2022 pri izvedbi z močjo 204 KM. Skupna moč bo torej 231 KM (170 kW). "Električni avtomobili so lahko tudi zelo zabavni. Dokaz za to je ravno CUPRA Born," je rekel voznik.

Natančnost na prvem mestu.

 

Naslednje področje, ki so se mu skrbno posvetili, je krmiljenje. "Born je prvi avto znamke CUPRA s pogonom na zadnji kolesi, zato je bil poseben izziv, kako doseči natančnost pri krmiljenju," je rekla Marta Almuni. "Ko sem prvič prijel za volan, se ni optimalno odzival in vožnja skozi ovinke je bila težavna. S progresivnim krmiljenjem pa nam je uspelo ustvariti vozno izkušnjo, značilno za znamko CUPRA," je dodal Gené. Poleg moči in krmiljenja sta se voznika posvetila tudi zavoram. Prispevala sta k temu, da je pedal zdaj večji, izboljšal se je občutek ob zaviranju, porazdelitev je optimizirana in celo zavorna pot je krajša.

Moč:

150 KM (110 kW)

204 KM (150 kW) - na voljo je paket e-Boost - 231 KM (170 kW)

 

Paket e-Boost

77 kWh - pospešek 7,0 sekunde (od 0 do 100 km/h) - doseg pribl. 540 km

58 kWh - pospešek 6,6 sekunde (od 0 do 100 km/h) - doseg pribl. 424 km